اهواز: نگرانی از قطع ملاقات 12 زندانی و خطر اعدام / یورش و بازداشت گسترده فعالین اقتصادی

Untitledفعالان در تبعید : در حالیکه فعالان حقوق بشری از ممنوع الملاقات شدن  12  زندانی عرب زندان کارون و احتمال اجرای حکم اعدام مخفیانه برای این افراد ابراز نگرانی می کنند ؛ در خبر دیگری یورش گسترده و بازداشت شمار زیادی از فعالین اقتصادی عرب گزارش می شود

ممنوع الملاقات كردن زندانيان عرب محكوم به اعدام در زندان كارون 

  مسؤولين زندان كارون روز پنج شنبه ٢١/٢/٢٠١٣از ملاقات خانواده هاي بعضي از زندانيان این زندان با فرزندان خود ممانعت كرده اند.

فعالین حقوق بشر در اهواز ممنوع الملاقات شدن  دوازده نفر از زندانيان سياسي و فعالان فرهنگي زندان كارون را در راستای  ايجاد فشار رواني بر زندانيان و يا اجرای ناگهانی حکم اعدام  دانسته و ابراز نگرانی کردند

بر اساس گزارشهای رسیده به » کمپین صلح فعالان در تبعید » ؛ اخبار اعدام هاي اخير در برخی شهرها بر نگراني خانواده هاي محكومين افزوده و نسبت به وضعيت فرزندان خود نگرانند.

6123A79E-C717-4331-AECF-AF33DC74E002-1

از بين ممنوع الملاقات شدگان چهار زنداني محكوم به اعدام اهل فلاحيه ( شادگان) بنام هاي غازي عباسي فرزند احمد متولد ١٣٦١، عبد الرضا امير خنافره فرزند يونس متولد ١٣٦٦، عبد الأمير  مجدمي فرزند هوشنگ  متولد ١٣٥٩ و شهاب عباسي فرزند احمد متولد ١٣٦٥ مي باشند.
گفتنی است  اين افراد در تابستان ٢٠٠٩ دستگير و سه سال بعد در شعبه اول  دادگاه انقلاب اسلامي اهواز محاكمه و به اتهام محاربه با خدا و فساد في الأرض طبق كيفر خواست صادره إز  دادسرا به شماره ١٩٠١٠٤٣٦٣٠٠٤٠٠٧٩ به اعدام محكوم شده اند.

دستگیری تعدادی از فعالان اقتصادی عرب در اهواز

بعد از بازداشتهاي وسيع فعالان فرهنگي در شهرهاي مختلف ، اين بار بعضي از فعالين اقتصادي عرب در اهواز , نيز مورد هجوم نيروهاي اطلاعات قرار گرفته اند.

بنا به گزارش منابع محلي به «کمپین صلح فعالان در تبعید» دو هفته پيش حاج داود احمد زاده( فرحاني) صاحب و مدير شركت توليدي و فرآوري غذاهاي دريايي مرجان در شهر آبادان و مدير عامل اتحاديه هاي مرزنشينان آبادان، حميد احمدي نژاد( فرحاني) مدير عامل تعاوني شماره ٢ آبادان، اكبري مدير عامل تعاوني شماره ١ آبادان، مدير عامل تعاوني مرزنشينان هويزه و همچنين در اين راستا تعدادي از شوراي شهر خرمشهر، توسط اداره اطلاعات 02C3D341-9941-4C5B-90D2-8C95AFF9E97Bدستگير شده اند.

گفته میشود تعداد دستگيرشدگان بيش از اين تعداد است و در شهرهاي ديگر نيز چندين نفر بازداشت شده اند و تا این لحظه از اسامی و هویت سایر بازداشت شدگان خبری در دست نیست

منابع محلي در گفت و گو با » کمپین صلح فعالان در تبعید»  گفته اند كه مقامات امنیتی با ورود شبانه به منازل دستگيرشدگان نه تنها خارج از قوانین بین المللی بلکه با تخلف از قوانین آيين دادرسی مصوب داخلی رژیم اقدام به دستگیری عده ای از افراد نموده وبدون تفهیم اتهام به بازداشتگاههاي مجهول المکان برده اند وعلی رغم مراجعات خانواده های متهمین به مراکز امنیتی ، هنوز از علت ومحل بازداشت بی اطلاع هستند.

لازم به ذكر است كه تا كنون معلوم نيست كه اين دستگيريها انگيزه سياسي دارد يا در ارتباط با تخلفات و سوء استفاده مالي دارد و مقامات قضايي منطقه هيچ گونه إظهار نظري در مورد اين دستگيريها نكرده است.

 

15 نظر برای “اهواز: نگرانی از قطع ملاقات 12 زندانی و خطر اعدام / یورش و بازداشت گسترده فعالین اقتصادی

بیان دیدگاه