رضا شهابی , بهنام ابراهیم زاده و رئیس دانا از اوین : تسلیت و شرم‌باد می‌گوییم

Untitledفعالان در تبعید: «فریبرز رییس‌دانا»، «رضا شهابی» و «بهنام ابراهیم‌زاده» از بند ٣۵٠ زندان اوین بیانیه‌ای در رابطه با  مرگ هشت کارگر در انفجار معدن ذغال‌سنگ «یال شمالی» شهر «طبس» ؛ ضمن تسلیت به جامعه کارگری , این حوادث را مایه شرم مدیران خواندند

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در پی مرگ و میرهای کارگری زیادی که در کشور ما، در محل کار یا هنگام تردد کارگران رخ می‌دهد، روز سه شنبه ۲٨ آذر ۱٣۹۱، هشت کارگر دیگر در معدن ذغال‌سنگ یال‌شمالی طبس بر اثر ریزش معدن که بی‌تردید حاصل بی‌توجهی کارفرمایان به شرایط ایمنی کار و نادیده گرفتن جان و امنیت کارگران است، جان باختند. بی‌توجهی‌هایی که این‌چنین جان کارگران را نشان می‌گیرد و موجب مرگ، مصدومیت و معلولیت و فقر و بیچارگی باز هم بیشتر خانواده‌ها و بازماندگان وابسته به آنان می‌شود.

در سال‌های اخیر به عوض آن‌که با بهبود شرایط و افزایش مراقبت‌های فنی روبه‌رو باشیم، دائمن وضعیت بدتر و مصیبت‌بارتر می‌شود، هیچ چیز جز انگیزه‌ی سودجویی و حرص و آز توام با ناپاسخگویی مسوولان دولتی و مدیران خصوصی نمی‌تواند حاصل این خشونت‌های مرگ‌بار و تعریف نشده باشد.

گرچه خصوصی‌سازی‌های معطوف به سودبری و ثروت‌اندوزی و مشارکت‌جویانه‌ی دولتی و خصوصی وضع را تشدید کرده است اما انگیزه‌ی سود در دولت نیز نفوذ کرده و جای احساس مسوولیت و انجام حداقل وظایف در جهت حفظ جان و امنیت مردم را گرفته است.

این معدن فروریخته‌ی خصوصی، تنها و آخرین نماد سیاست‌های اقتصادی ضد انسانی و ضد مردمی و رواج ناامنی و بی‌ترحمی در جستجوی پول و مکنت و قدرت به هر راه ممکن، نبوده و نخواهد بود، مگر آن‌که راه و روش‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی از بیخ و بن دگرگون شوند.

مرگ این عزیزان ما را هم مصیبت‌زده کرده و مدام شقایق داغ در گلستان سینه ی ماتم می روید و کسی به فکر گل‌ها نیست. به خانواده‌ این کارگران جان‌باخته در راه انجام وظیفه تولید و به همه‌ی جامعه کارگری ایران تسلیت و به مسوولان و مدیران شرم باد می‌گوییم».

فریبرز رییس‌دانا، رضا شهابی، (اسعد) بهنام ابراهیم زاده – زندان اوین؛ بند ٣۵۰ – دی ۱٣۹۱

6 نظر برای “رضا شهابی , بهنام ابراهیم زاده و رئیس دانا از اوین : تسلیت و شرم‌باد می‌گوییم

بیان دیدگاه