ضرب و شتم آرش مقدم اصلان پور، و شهرام چینیان برای دومین بار پس از نامه به خامنه ای، در زندان رجایی شهر

شهرام چینیان، آرش مقدم اصلان پورفعالان در تبعید: روز شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳، شهرام چینیان و آرش مقدم اصلان پور، دو زندانی زندان رجایی شهر، توسط ماموران زندان و برخی از زندانیان بزهکار، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، طی روز جاری، شهرام چینیان، زندانی بهایی زندان رجایی شهر کرج برای دومین بار پس از نگارش نامه اش به بیت رهبری، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آرش مقدم اصلان پور، زندانی اندرزگاه ۱۰ این زندان نیز، طی یورش چند زندانی بزهکار به شدت مجروح شد.

چینیان، مهر سال جاری نیز پس از امتناع از پوشیدن لباس فرم زندان در هنگام اعزام به دادگاه،  به شدت مورد ضرب و شتم ماموران زندان قرار گرفته بود.

او پیش از این به دلیل نگارش نامه ای خطاب به رهبری، به صورت تنبیهی از بند ۱۲ زندان معروف به بند عقیدتی- سیاسی به بند یک که به جرایم خطرناک همچون قتل و سرقت مسلحانه اختصاص دارد، منتقل شده بود و تحت آزار و اذیت قرار داشت.

چینیان چند روز پس از انتقال به بند یک نیز در نامه‌ای دیگر به آیت‌الله خامنه‌ای از شرایط غیرانسانی حاکم بر بند یک شکایت کرده بود. او در بخشی از این نامه نوشته بود: «چند هفته‌ای می‌باشد که مسئولین بنده و یکی از دوستان سیاسی را در اینجا نگه داشته‌اند. شرایط غیر انسانی که با هیچ یک از استاندارد‌ها و موازین حقوقی که در آئین‌نامه سازمان زندان‌ها آمده همخوانی ندارد. به موارد بهداشتی و غذایی، تامین امنیت جانی، آسایشی و آموزشی کوچک‌ترین توجهی نمی‌شود. تنها دو موردی که از سوی مسئولان زندان مورد توجه قرار گرفته ورود مواد مخدر و افیونی و کتب آسمانی و متون اسلامی و تفاسیری از علما و مراجع تقلید است.»

او بابت این نامه نیز به مدت پنج روز به انفرادی منتقل شده بود.

در حالیکه هنوز از علت یورش امروز به این زندانی، اطلاعی در دست نیست، شاهدان عینی به خبرنگار این کمپین اطلاع دادند که  وضعیت جراحات سر و صورت شهرام چینیان، به حدی وخیم بوده که در ابتدا قادر به شناسایی وی نبودند. منابع مطلع تاکید داشتند که وی بر اثر جراحات حتی قادر به صحبت نبوده است.

شهرام چینیان، زندانی بهایی زندان رجایی شهر، ابتدا اسفند ۱۳۸۷ دستگیر و پس از یکسال بازداشت در زندان اوین، با قرار وثیقه آزاد شد. اما  شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب وی را به اتهام توهین به مقدسات به ۸ سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق محکوم کرد و در حالی که حکم او در روند تجدید نظر قرار داشت، در ۲۵ دی ۱۳۹۰ احضار و حین مراجعه دستگیر، ابتدا در اوین و سپس در  رجایی شهر زندانی شد.

آرش مقدم اصلان پور، دیگر زندانی مضروب امروز در زندان رجایی شهر، فعال فرهنگی زرتشتی است که در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۲ توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهر کرج بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد.

او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام»، به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است.

اصلان پور،  ۸ دی سال جاری نیز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در ارتباط با یورش ماموران امنیتی به بند ۳۵۰، به یک سال زندان دیگر محکوم شد. او پس از حوادث موسوم به پنج شنبه سیاه در اوین، به اندرزگاه ۱۰زندان رجایی شهر منتقل شده است.

1 نظر برای “ضرب و شتم آرش مقدم اصلان پور، و شهرام چینیان برای دومین بار پس از نامه به خامنه ای، در زندان رجایی شهر

بیان دیدگاه