۶۲ روز پس از شکایت به ۱۰ ارگان و ۲۹ روز پس از بازداشت آتنا فرقدانی، برخی نامه ها اعلام وصول نشده است!

اتنا فرقدانیفعالان در تبعید: ۶۲ روز پس از ارسال نامه شکایت آتنا فرقدانی مبنی بر «خشونت و هتک حرمت در جریان بازداشت وی در سلول انفرادی سپاه در زندان اوین»، به ده ارگان رسمی در ایران و  ۲۹ روز پس از بازداشت وی به دلیل انتشار علنی این نامه، پیگیری ها از طریق سامانه رهگیری مرسوله اداره پست، حاکی از آنست که نامه مذکور هنوز توسط پنج ارگان وصول نشده است.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، آتنا فرقدانی در حالی روز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳، به دلیل انتشار ویدئویی قسمتهایی از نامه اعتراضی خود، با ضرب و شتم در مقابل دیدگان پدر و مادر به زندان قرچک ورامین منتقل شد که سامانه رهگیری مرسوله اداره پست، حاکی از آنست که نامه شکایت آتنا فرقدانی، نقاش و فعال حقوق کودک، تا به امروز یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، توسط «دفتر رهبری، دفتر ریاست جمهوری، اداره کل زندان ها، دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس زندان اوین» وصول نشده است.

لیست نامه ارگان هایی که نامه آتنا فرقدانی به آنها ارسال شده، طبق تصویر است:

رسید نامه های آتنا

سند عدم وصول نامه آتنا فرقدانی به تصویر:

عدم وصول نامه های  آتنا فرقدانی

یک نمونه از اعلام وصول نامه آتنا فرقدانی،که به «ریاست کل دادگستری»، ارسال شده بود : 

نامه آتنا فرقدانی

آتنا پیشتر در گفتگو با مژگان مدرس از سایت جرس، از تهدید تلفنی توسط بازجوی خود، به دلیل ارسال خصوصی این نامه به ده ارگان رسمی خبر داده بود. او تنها اندکی پس از تهدید تلفنی و اطلاع از احضار شفاهی خود، با انتشار ویدئویی، قسمتهایی از نامه اعتراضی خود را افشا کرد.

متن کامل این نامه که توسط این کمپین منتشر می شود، موضوع اعتراض وی به «خشونت علیه زنان» و «تجاوز به حریم شخصی زندانیان زن» بوده که در زمان بازداشت آتنا فرقدانی در سلول انفرادی سپاه در زندان اوین، به وقوع پیوست.

[متن اصلی و کامل این نامه را از اینجا دانلود کنید]

آتنا فرقدانی، روز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فراخوانده شد تا به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی» پاسخ گوید. او پیش از بازداشت دوم در گفتگو با جرس توضیح داد که در حین بازجویی ها اتهامات اولیه، به » تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور، تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب و فرقه ضاله، توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی و توهین به مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران و سه قوه»، تغییر و افزایش یافت.

گفتنی است فرقدانی، پیشتر نیز به دلیل طراحی‌هایش و دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های کشته شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ایران ، به مدت دو ماه در بند دو الف سپاه، تحت فشارهای روحی بازداشت بود.

آتنا یک ماه و نیم پس از آغاز بازداشت، دست به اعتصاب غذا زد که در پی  وخامت وضع جسمی‌اش، به دستور قاضی صلواتی با قرار وثیقه تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.

آتنا فرقدانی در دوره آزادی‌اش، طی ویدئویی، قسمتهایی از نامه اعتراضی ای را که بابت آن، قبل از وصول توسط مقامات مورد تهدید قرار گرفته بود، افشا کرد. وجود دوربین در دستشویی زندان و همچنین برخورد ماموران با او از راه برهنه کردنش، از جمله اعتراضاتی وی در نامه بود که در این ویدئو افشا شد.

آتنا فرقدانی در حال حاضر در زندان قرچک ورامین، که سوله ای غیراستاندارد، غیربهداشتی و پرازدحام می باشد، در بازداشت موقت و در انتظار جلسه رسیدگی به اتهامات در داداگاه است.

بیان دیدگاه