نامه شاهین دادخواه از اوین ؛ معمای فشارهای وارده بر روحانی در چیدن کابینه

1001904_1403447209875730_911878779_nفعالان در تبعید: اینهمه پول نفت کجا خرج شده است؟آیا ماجرای فاضل لاریجانی مرتضوی و مه آفرید به همان سادگی است که روایت میشود؟چرا بقایی اجازه نمیدهد وزرا بدون هماهنگی با وی ودیدن گزارش آنها با روحانی ملاقات کنن ؟ چرا وزیر اطلاعات به دیدار روحانی نمیرود ؟ چرا اژه ای هم سو با رضوی وتدین ومصلحی مثلث اصلی وزارت اطلاعات عمل میکند؟

چرا محسن رضایی در برابر مرگ مشکوک فرزند خود در دبی سکوت کرد؟ او از چه چیزی میترسید؟ چرا نتوانست بگوید چه کسانی در باندهای داخل در این مرگ دست داشتند؟

این بخشی از نوشتار شاهین دادخواه ؛ عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای و مشاور ارشد رئیس جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران است که طی نامه ای در اختیار » کمپین صلح فعالان در تبعید» قرار گرفته است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است :

مشکل باندهای قدرت با حسن روحانی این بار خود را درهیات فشار برای چینش کابینه نشان میدهد. باندهایی که به شدت نگران برملا شدن فسادهای مالی و سیاسی هشت سال گذشته اند ومیخواهند از همین ابتدا برای حسن روحانی خط و نشان کشیده او را واداربه سکوت یا عقب نشینی کنند.

این فشارها ابتدا از وزارت اطلاعات و مخالفت با وزارت علی یونسی آغاز شد . جایی که در هشت سال گذشته به یکی از پناهگاههای اصلی باندهای قدرت و باند عماریون برای پرونده سازی سیاسی و امنیتی برای رقبا تبدیل شده است .

این باندها چنان انحصار طلب اند که حتی تاب تحمل قالیباف را نداشتند و به نوشته روزنامه تهران امروز پیامک های تخریبی علیه وی ارسا ل میکردند . باندی که ریاست جمهوری سعید جلیلی را مسجل میدانست اکنون باید کسی را در قالب رییس جمهور تحمل کند که در هشت سال گذشته از پرونده سازی برای او مرکز تحت ریاستش و همکارانش دریغ نکرده است.

در چنین شرایطی برادران لاریجانی یکی دیگر از باندهای قدرت که فرصت را مناسب میبیند قصد امتیاز خواهی دارند. رییس قوه قضا که باید بی طرف باشد صراحتا وارد موضع گیری سیاسی شده نسبت به بازگشت افعی ها هشدار میدهد و رییس قوه مقننه مطابق معمول رای اعتماد آوردن وزرا را منوط به وارد شدن یکی از اعضا باند خود به هیات دولت میداند .

از طرف دیگر با شنود سخنان علی یونسی وزیر اطلاعات سابق و دادن آن به مقام عالی رتبه نظام به روحانی فشار میآورند که یونسی حتی نباید در وزارات کشور باشد. از زبان دانشجویان بی خبر و ساده در دیدار با رهبری بیان میکنند که وزارت علوم هم نباید دست طرافداران اصلاحات بیفتد . شورای عالی مجازی هم که موازی وزارت ارتباطات ایجاد شده در حال تدارک محدودیت برای وزیر ارتباطات است.

اینکه روحانی گفته که بعد از در اختیار گرفن سکان اجرایی کشور خواهد گفت شرایط اسفبار مملکت چگونه است زنگ هشدار را برای باندهای قدرت مخفی شده در پس پرده اسلام و اصول گرایی و ساده زیستی و … به صدا در آورد .

اینهمه پول نفت کجا خرج شده است؟آیا ماجرای فاضل لاریجانی مرتضوی و مه آفرید به همان سادگی است که روایت میشود؟چرا بقایی اجازه نمیدهد وزرا بدون هماهنگی با وی ودیدن گزارش آنها با روحانی ملاقات کنن ؟ چرا وزیر اطلاعات به دیدار روحانی نمیرود ؟ چرا اژه ای هم سو با رضوی وتدین ومصلحی مثلث اصلی وزارت اطلاعات عمل میکند؟

واقعیت آن است که در هشت سال گذشته باندهای قدرت همچنان خورده اند و برده اند و فربه شده اند که تحمل کوچک ترین انتقاد را ندارند .آنها به هر حربه ای متوسل میشون تا روحانی سراغ آنها نرود . آنها میدانند که روحانی بدلیل حضور در شورای عایل امنیت ملی بر کار اطاعاتی وامنیتی اشراف دارد و در مناظره سوم تنها گوشه ای از مسایل پشت پرده را بیان کرد که باعث سکوت رضایی قالیباف وجلیلی شد.

چرا محسن رضایی در برابر مرگ مشکوک فرزند خود در دبی سکوت کرد؟ او از چه چیزی میترسید؟ چرا نتوانست بگوید چه کسانی در باندهای داخل در این مرگ دست داشتند؟ اینها همان چیزهایی است که حسن روحانی میداند و اگر یک کابینه قوی کارآمد داشته باشد فرصت لازم را برای پرداختن به این مسایل خواهد داشت .

پس بهترین راهکار برای مقابله با وی همانی است که حسین شریعتمدداری اغاز کرده است : دفاع تهاجمی .

با حریف باید در زمین خودش جنگ کنی تا فرصت حمله به تو را نداشته باشد . و زمین حسن روحانی همان کابینه اوست . بزرگترین دشمن باندهایی که به زندگی در تاریکی عادت کرده اند نوری است که بر اثر باز شدن فضای سیاسی در انجمن ها دانشگاهها اینترنت به آنها خواهد تابید وآنگاه معلوم خواهد شد در هشت سال گذشته

1 – چه میزان پول از وزارت نفت وعسلویه وپارس جنوبی وبالا بردن تعمدی قیمت دلار خرج دادن یارانه نقدی به مردم شده است؟

2- احمدی نژاد با خالی کردن بانکهای دولتی و کشاندن آنها به آستانه ورشکستگی درصدد تقویت کدام باندها بود؟

3- چگونه وزارت ارتباطات در تبعیت محض از باندهای قدرت وزارت اطلاعات و سپاه بصورت غیر قانونی تمام ایمیل ها وارتباطات اینترنتی را رصد کرده است وهنوز برخلاف منشور حقوق شهروندی به شنود غیر قانونی مکالمات ادامه میدهد؟

4-آقای کامران دانشجو چگونه مدرک دکترای خود را از وزارت علوم گرفته است . تنها مدرکی که هیچ دانشگاهی آن را صادر نکرده است؟

5-کدام گروهها و احزاب از تجارت با چین و روسیه بیشترین سود را میبرند؟

6- چه کسانی از طریق وزارت اطلاعات درصد پرونده سازی برای رقبای خود واز میان بدرکردن آنها بودند؟

وصدها مساله دیگر که درهشت سال گذشته رخ داده وعلنی شدن آنها نشان خواهد داد این باندها چه بر سر کشور آورده اند وچرا حسن روحانی معتقد بود عده ای میخواهند کشور را تعمدا به جنگ بکشانند. تا شاید اوضاع چنان به هم بریزد که کسی یا گروهی در پی پاسخ دادن به این سوالات نباشند .

جنگ برای باندی که جلیلی را به صحنه آورده بود یک نعمت بود . چه کسی ساده تر از جلیلی که عمق سواد امنیتی و سیاست خارجی وی پیشنهاد نامه های احمدی نژاد به سران اروپا وآمریکا بود که بدون پاسخ مانده منجر به تحقیر ایران شد.

کیست که نداند وحید جلیلی و محمد جمشیدی و باقری کنی و نادر طالب زاده خیلی خام تر از آنند که عرصه پیچیده سیاست ایران را درک کنند و بخواهند اسباب پیروزی دکتر سعید جلیلی را فراهم آمورند که افتخارش تدریس فلسفه مقاومت در مذاکرات هسته ای است . جایی که داد ولایتی محاظه کار هم در می آید که این بابا از دیپلماسی چیزی نمیداند.
حسن روحانی با چنین باندهایی مواجهه است که برای رسیدن به مقاصد خود به کشور رحم نمیکنند چه برسد به وزارتخانه .

آنها برای هر چیزی قیمتی قایل اند. نماینده های مجلس برای تایید صلاحیت مجدد خود باید به حرف آنها تمکین کنند. آنها حتی از تهدید ایت الله های مجلس خبرگان هم ترسی ندارند . آنها برای حفظ قدرت خود به هر وسیاه ای چنگ میزنند . فشار بر حسن روحانی برای کار گذاشتن آنهایی که این باندها را میشناسند بخشی از قله کوه یخی است که این روزها دیده میشود وبه روحانی هشدار میدهد که راه سختی در پیش رو دارد . که جز با تکیه بر نیروی جنبش مردمی وداشتن نزدیکان هوشمند و جسور نمیتواند بر آنها غلبه کنند.
دکتر شاهین دادخواه
مشاور سابق شورایعالی امنیت ملی دولت اصلاحات
جز اعضا مذاکره کننده تیم هسته ای دکتر حسن روحانی

اخبار مرتبط:

شاهین دادخواه از اوین: در پس خنده های ظاهری مسولان قوه قضاییه و نمایش همکاری با روحانی، اختلافات عمیقی نهفته است!

شاهین دادخواه از اوین: شرح چگونگی پرونده سازی برای حسن روحانی و همکاران وی توسط قرارگاه “ع “

شاهین دادخواه از اوین: آیا پرونده سازی های صورت گرفته ابزاری است برای ترساندن روحانی و هاشمی؟

شاهین دادخواه از اوین : ماشین سرکوب احمدی نژاد چه می کند؟ معاون پیشین وزیر دفاع کجاست؟

محاکمه مشاورحسن روحانی با نام مستعار ؛ دلیل محرومیت از ملاقات وی در اوین اعلام می شود

شاهین دادخواه از اوین : 33 سال زندان تیم مذاکره کننده هسته ای ؛ گروگانگیری انتخاباتی بوده است

توصیه های هسته ای دکتر شاهین دادخواه از اوین + عکس

نامه دوم مشاور پیشین امنیت ملی ایران از اوین : عملکرد دستگاههای امنیتی موجب تمسخر در منطقه و جهان است

فیس بوک آقای دادخواه را از اینجا دنبال کنید 

26 نظر برای “نامه شاهین دادخواه از اوین ؛ معمای فشارهای وارده بر روحانی در چیدن کابینه

بیان دیدگاه