رویا صابری نژاد نوبخت، تبعه ایرانی تبار بریتانیا، به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد

رویا صابریفعالان در تبعید:  رویا صابری نژاد نوبخت، تبعه ایرانی تبار بریتانیا که پس از سفر به ایران به منظور دیدار با خانواده، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بود، طی حکم قاضی مقیسه، به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، حکم سنگین این تبعه ایرانی تبار بریتانیا که در مهر ماه 1392 در  شیراز در بازداشت شده  بود، به اتهام «گردآوری اطلاعات به منظور اقدام علیه امنیت ملی» و همچنین «توهین به مقدسات اسلام»، صادر شده است.

پیشتر روزنامه انگلیسی زبان  هافینگتون پست، در گزارشی در این مورد نوشته بود که اتهامات علیه رویا صابری، مبتنی بر نوشته‌هایی در فیس بوک اوست که از نظر دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی، توهین به نظام محسوب شده است.

همچنین روزنامه بریتانیایی ایندپندنت، که خبر مربوط به بازداشت خانم صابری نژاد را در زمان بازداشت وی، در صفحه اول شماره روز پنجشنبه، ٣ آوریل (١٤ فروردین) خود منتشر کرده بود، به نقل از وزارت خارجه بریتانیا نوشته بود که این وزارتخانه از این موضوع آگاه است و آن را در دست رسیدگی دارد اما به دلیل بسته بودن سفارتخانه بریتانیا در تهران، مذاکرات در این زمینه با دشواری مواجه است.

رویا صابری و همسرش از شش سال پیش در استاکپورت واقع در حومه شهر منچستر زندگی کرده‌اند و دارای تابعیت دوگانه بریتانیایی و ایرانی هستند.

او اکنون زندانی بند نسوان زندان اوین است.

 

3 نظر برای “رویا صابری نژاد نوبخت، تبعه ایرانی تبار بریتانیا، به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد

  1. همه مصائب مردم ناشی از خوش باوری های خودشان است که آنهم بخاطرخستگی جسم وفرسودگی ذهنی است که ارمغان شوم حکومت سرکوبگرمیباشد وقتی به یک عامل کهنه کار رژیم یعنی حسن روحانی اعتماد میکنید انتظار چه چیز بهتری وجود دارد؟

بیان دیدگاه