ابهام در خصوص تاخیر در ابلاغ حکم اعدام جوانان شادگان توسط قاضی فرج اللهی

fiفعالان در تبعید:بر اساس آخرین گزارشهای ارسالی به » کمپین صلح فعالان در تبعید» , رضا فرج الهي رئيس شعبه ٣٢ ديوان عالي كشور که پیشتر  احكام اعدام پنج نفر از جوانان رامشير را تایید کرده بود ، بار دیگر بانی تایید و اجرای حكم اعدام  جوانان استان خوزستان و در آخرین مورد آن 4 جوان اهل شادگان می باشد .

 روز شنبه ١٣ جولاي حکم اعدام 4 جوان اهل شادگان به نامه های غازي عباسي، عبدالرضا امير خنافره، جاسم مقدم پناه وعبد الأمير مجدمي به خانواده ها و محكومين ابلاغ شد.

احکام اعدام این جوانان در تاريخ ٢٥/١١/١٣٩١توسط این قاضی عالی رتبه در دادگاههای جمهوری اسلامی ایران؛ در دیوان عالی کشور تاييد شده است . تاخیر در ابلاغ این حکم نیز خود جای شبهه و ابهاماتی برای فعالان حقوق بشر بوده است .

محمد علی عموری , هادی راشدی ، هاشم شعبانی , جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه از جوانان اهل رامشیر نیز 5 زندانی محکوم به اعدام هستند که پیشتر درهمین دادگاه و توسط همین قاضی به اعدام با چوبه دار محکوم شده اند.

نکته حائز اهمیت ؛ تاکید همه این محکومان ( 5 محکوم رامشیر و 4 محکوم شادگان) به شکنجه شدید منجر به اعترافات دروغین در جریان بازجویی ها ؛ و عدم توجه دادگاه و عدم اجازه دفاع به محکومان در جریان دادرسی به ریاست آقای فرج اللهی میباشد.

این درحالی بود که در آخرین نمونه از این شکنجه ها بر طبق گزارش پیشین » کمپین صلح فعالان در تبعید « ماموران شکنجه برای اعتراف گیری از عبدالرضا امیر خنافره , پدر وی  یونس امیر خنافره را ؛ چیزی قریب به شش ماه در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات و در مقابل دیدگان وی مورد شکنجه قرار می دادند.

همچنین در خصوص آخرین وضعیت محکومان به اعدام در شادگان , بر اساس آخرین گزارشهای ارسالی به این کمپین , امروز مراسم چهلم آقای یونس امیر خنافره , پدر یکی از محکومین که اخیرا فوت کرده است ؛ در فضای امنیتی برگذار شد.

از شادگان خبر میرسد شرکت کنندگان در این مراسم با تهیه طوماری اعتراض شدید خود را نسبت به صدور احکام اعدام برای جوانان عرب در استان خوزستان اعلام و از مجامع بین المللی خواستار رسیدگی و دخالت در پرونده های ظالمانه شدند.

هنوز از جزئیات و حواشی مراسم امروز اطلاع دقیقی در دست نیست .

 اخبار مرتبط: 

نامه 4 زندانی محکوم به اعدام : در دادگاه انقلاب اهواز , خودمان و وکلایمان اجازه دفاع نداشتیم

تایید و ابلاغ حکم اعدام 4 جوان در شهر شادگان؛ استمداد خانواده ها از نهادهای حقوق بشری برای توقف حکم

اعدام قریب الوقوع 4 فعال فرهنگی در شادگان/ درخواست حمایت خانواده محکومین

تأييد حكم اعدام 5 جوان در رامشیر/ دخالت پرس تی وی در بازجویی محکومان

تجمع خانواده هاي جوانان محكومين به اعدام اهل رامشیر در مقابل بیت رهبری

12 نظر برای “ابهام در خصوص تاخیر در ابلاغ حکم اعدام جوانان شادگان توسط قاضی فرج اللهی

بیان دیدگاه