تجمع سیصد نفری بسیج دانشجویی دانشگاه چمران در اعتراض به لغو اکران سریال جنجالی

01فعالان در تبعید: گروهی از دانشجویان بسیجی  دانشگاه چمران اهواز در اعتراض به لغو  اکران مستند «من روحانی هستم»، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز، که مدعی دریافت مجوز برای اکران مستند»من روحانی هستم»، بود،  در اعتراض به  دربهای بسته سالن اکران این مستند در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران، دست به اعتراض زدند.

طبق گزارش «سازمان دانشجویی» دانشگاه چمران  اهواز، حدود 300 نفر از دانشجویان معترض در مقابل سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد در اعتراض به این اقدام تجمع نموده اند.

در این تجمع مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و چند تن از دانشجویان به ایراد سخنرانی و اعلام دلائل غیر قانونی بودن لغو مجوز اکران این مستند پس از صدور مجوز پرداختند.

طبق این گزارش،تراکت ها و بنرهای تبلیغی مراسم مذکور صبح امروز توسط مسئولین دانشگاه جمع آوری و اعلام شد برنامه مذکور لغو شده است.

انتشار مستند جنجالی «من روحانی هستم»، با انتقاداتی از سوی نزدیکان حسن روحانی همراه بوده است.

سازندگان و پخش‌کنندگان این فیلم در یک نشست خبری در دفاع از خود، اعلام کردند که خواهان شکایت معترضان به این مستند، هستند. آنها گفتند که مسئولان دولت و رئیس مجلس سازندگان این مستند، را به دروغ‌پردازی متهم می‌کنند.

پیشتر مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به پخش مستند «من روحانی هستم» گفت: دولت برای برخورد با این‌گونه رفتارها که در جهت تخریب است، تنها نیست، بلکه نجیب است.

بابک دربیکی رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – در گفت‌و‌گو با ایسنا مستند «من روحانی هستم» را  تحریف، غیر اخلاقی و محتوای آن را  نادرست اعلام کرده بود.

دادستان کل کشور، محسنی اژه ای نیز در اظهار نظری درباره مستند «من روحانی هستم» گفته بود که این مستند را ندیده است و برای رسیدگی به تخلفات احتمالی، موارد خلاف باید از ناحیه دولت معرفی شود.

طبق قانون اگر مقاماتی که رئیس‌جمهور هم جزو آنها است با توهین روبه‌رو شوند حتما دادستان می‌تواند به موضوع ورود کند. اما این موضوع نسبت به همه موارد صدق نمی‌کند.

اژه‌ای گفته بود: خود دولت و کسانی که مدعی هستند این مجموعه دروغ است، باید قسمت‌های دروغ را اعلام کنند.

تصاویر زیر مربوط به تجمع اعتراضی بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه چمران اهواز است:

01

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04

پاسخی بگذارید

