تجمع دانشجویان بلژیکی و رایزنی وزیر خارجه این کشور برای آزادی حمید بابایی

10171297_697218593655280_979100310_nفعالان در تبعید: در حالیکه وزیر خارجه بلژیک از تماسهایی با همتای ایرانی خود در خصوص آزادی حمید بابایی، خبر داده است، مقامات ایران در بلژیک،  شاهد تظاهرات دهها تن از دانشجویان بلژیکی و ایرانیان ساکن این کشور بود.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید» پنج شنبه ٣ آوریل، سازمان عفو بین الملل، دانشجویان دانشگاه آزاد بروکسل و ایرانیان ساکن بلژیک، طی تظاهراتی در برابر سفارت ایران خواهان آزادی حمید بابایی، از زندان جمهوری اسلامی، شدند.

حميد بابايى دانشجو مقطع دکترا- رشته اقتصاد در دانشگاه ليژ بلژيک، از روز ۵ مرداد ١٣۹٢، اندکی پس از ورود به ايران، احضار، بازداشت و در دادگاه ١٠ دقيقه اى قاضى صلواتى به ۶ سال حبس تعزيرى به اتهام جاسوسى و ارتباط با دول متخاصم، محکوم شده است

پیشتر دو دانشگاه در بلژیک، با انتشار بیانیه‌ای، خواهان تجدید دادرسی  و آزادی فوری این دانشجوی ایرانی دانشگاه لیژ بلژیک شده‌ بودند که ماه‌ها در زندان اوین ایران زندانی است.

گردهمایی روز پنج شنبه که با حضور چشمگیر دانشجویان و استادان دانشگاههای بلژیک، برگذار شد، با سخنرانی روسای فرانسه زبان و هلندی زبان سازمان عفو بین الملل، رئیس دانشگاه، هم کلاسی های ایشان همراه بود.

رئیس دانشگاه لیژ بلژیک، در این سخنرانی، قول هر گونه همکاری برای آزادی حمید را داد.

در خلال این برنامه نام بیش از ۱۵۰۰ نفر را که دادنامه سازمان عفو بین الملل را در باره آزادی حمید امضا کرده بودند، یک به  یک از بلندگو خوانده شد.

این امضاها به همراه نامه اعتراضی به دستگیری حمید، توسط روسای عفو بین الملل، نماینده دانشجویان و رئیس دانشگاه در یک کارتن به درب ورودی سفارت برده شد، اما سفارت ایران از دریافت آن خودداری کرد!

در همین خصوص دیدیه رندرز، وزیر امور خارجه بلژیک در یکی از بخش‌های خبری تلوزیون ار.تی.بی.اف، اعلام کرده که با همتای ایرانی تماس گرفته شده و  این‌طور احساس می‌شود که آنها مایل به کمک در این مورد هستند.

او گفت که ما دسترسی به همه پرونده نداشتیم و باید در این خصوص  با ایرانیان در تماس باشیم و گفتگو کنیم.

بیان دیدگاه