محمد جراحی از زندان تبریز:جای من زندان نیست، دولت ایران به مقاوله نامه های جهانی متعهد باشد

555922_606787529378804_547412704_nفعالان در تبعید: محمد جراحی ، کارگر زندانی که از خرداد ماه ۱۳۹۰ به دلیل فعالیت‌های صنفی- کارگری، در زندان تبریز به سر می برد، طی نامه ای خطاب به سازمانهاي كارگري و اتحاديه ها ي سراسر دنيا ضمن تاکید بر حقانیت خویش و رای ناعادلانه شش سال حبس نوشت: «من یك كارگرم و تا ایجاد تشكل ها و سندیكاهای کارگری فعالیت خواهم كرد.»

وی همچنین با شرح بیماری خود که در زندان به آن دچار شده، قطع درمان خود را به دلیل توهین و بدرفتاری زندانبانان اعلام کرده است.

متن کامل پیام آقای محمد جراحی از زندان تبریز که توسط کمیته حمایت از «شاهرخ زمانی» ، دیگر کارگر زندانی زندان تبریز، منتشر شده، به شرح زیر است:

من محمد جراحی، كارگر زندانی و عضو كمیته پیگیری ایجاد تشكل های كارگری هستم. من بیش از دو سال است در رندان تبریز به سر می برم. درزندان دچار بیماری غده خوش خیم تیرویید شدم. هنگام مراجعه به بیمارستان با دستبد و زنجیر به پا چنان از توهین و بد رفتاری زندانبان و ماموران همراه، اذیت و آزار شدم كه دیگر راضی به مراجعه به بیمارستان نیستم.

من هم اكنون به اطلاع می رسانم كه مرا به دلایل واهی به شش سال زندان محكوم كردند. من یک كارگرم و كلیه فعالیتم در جهت تشكیل سندیكا و دیگر تشكل های كارگری بوده است

تشكیل تشكل های كارگری و سندیكا طبق مقاوله نامه سازمان جهانی كار آزاد است. دولت جمهوری اسلامی ایران هم عضو این سازمان جهانی است و متعهد به انجام این مقاوله نامه های جهانی می باشد. ایجاد سندیكا و دیگر تشكل های واقعی از ابتدایی ترین حقوق ما كارگران است

من یك كارگرم و تا ایجاد تشكل ها و سندیكا فعالیت خواهم كرد

من در اعتراض به دولت كه از تشكیل تشكل ها و سندیكاهای كارگری جلوگیری به عمل می آورد، به زندانی بودنم ادامه خواهم داد. هم اكنون تشكیل سندیكا مطالبه بر حق من است. و شرط آزادیم از زندان تشكیل سندیكا ست

محمد جراحی كارگر زندانی
كمیته پیگیری ایجاد تشكل های كارگری

اخبار مرتبط:

محمد جراحی از زندان تبریز: قربانی فعالیت‌های خود در راستای احقاق حقوق کارگران شده‌ام

اعتراض سه سندیکای کارگری فرانسه به وضعیت وخیم کارگران ایرانی در زندان

 اتحادیه کارگران فولاد آمریکا خواهان آزادی فوری محمد جراحی،رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده شد

بیانیه اتحاد بین المللی پیرامون سلامتی و جان محمد جراحی و احکام ظالمانه علیه فعالین کارگری

“درخواست آزادی بدون شرط رضا شهابی و سایر فعالان کارگری توسط “ائتلاف کارگران آمریکا علیه جنگ

7 نظر برای “محمد جراحی از زندان تبریز:جای من زندان نیست، دولت ایران به مقاوله نامه های جهانی متعهد باشد

پاسخی بگذارید

