تایید حکم یکسال حبس خانم معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی در دادگاه انقلاب

1236695_232181360271591_94619896_nفعالان در تبعید: شعبه 54 دادگاه انقلاب تهران، حکم بدوی خانم معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی را تایید کرد.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید» رای دادگاه بدوی برای خانم معصومه دهقان ،»یک سال حبس تعزیری و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور» عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

8 آبان 1391، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی خانم معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و عضو مؤسس کانون مدافعان حقوق بشررا به‌ یک سال زندان که به مدت پنج سال تعلیق شده است و پنج سال محرومیت از سفر به خارج از کشور محکوم کرد. حکم دادگاه به دو سفر او در سال‌های 1388 و 1389 برای دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ از طرف همسر خویش اشاره کرده است.

 اتهام خانم دهقان، «مشارکت در دریافت مال نامشروع از طریق دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ» عنوان شده است.

این جایزه در سال ۲۰۰۹ به عبدالفتاح سلطانی اعطا شد. وی که ممنوع‌الخروج شده بود، نتوانست برای دریافت جایزه به آلمان بیاید و به همین دلیل همسرش خانم دهقان که در آن زمان برای دیدن دخترش به آلمان آمده بود، به نیابت از طرف آقای سلطانی در این مراسم شرکت و جایزه را دریافت کرد.

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی و معصومه دهقان، پیشتر در گفت و گو با دویچه‌وله گفته بود: «این اتهام به مادرم زده شده تا پدرم را از طریق او تحت فشار قرار دهند».

 

عبدالفتاح سلطانی از اعضای هیات رئیسه‌ کانون وکلای دادگستری که پیشتر به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است، وکالت بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی را برعهده داشته است

نامبرده آخرین بار در ۱۹ شهریور ماه سال ۹۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشکیل جمعیت غیرقانونی، اجتماع و تبانی علیه نظام و تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۸ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۳ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت تبدیل شد.

 اخبار مرتبط:

!همسر عبدالفتاح سلطانی نیز به 1 سال حبس محکوم شد 

معصومه دهقان: خواهان دادگاه علنی با حضورهیئت منصفه و اجرای بی تنازل قانون اساسی هستیم

مینا سلطانی در گفتگو با سودویند: انتظاری بیش از وعده های آقای روحانی و برگزاری دادگاه عادلانه نداریم

به رئیس دولت تدبیر و امید : قاتل دهه شصت اگر وزیر میشود، جای فتاح سلطانی پس کجاست؟

پیام نوروزی عبدالفتاح سلطانی از اوین : هرگز اندیشه هایتان را نمی توانند به بند کشند

مائده سلطانی از تهدیدات سعید مرتضوی و وثیقه میلیاردی برای مرخصی پدرش می گوید / ویدئو

مهناز پراکند: بازداشت عبدالفتاح سلطانی , نتیجه کینه سعید مرتضوی است

5 نظر برای “تایید حکم یکسال حبس خانم معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی در دادگاه انقلاب

بیان دیدگاه