حکم اعدام 3 بسیجی متهم در پرونده قتلهای محفلی کرمان تایید شد ؛اعتراف متهمان به اجرای فرامین مصباح یزدی

5AE3F563-4D9C-42BC-AC15-6F6C1D72F5B2_w640_r1_sفعالان در تبعید: 10 سال پس از جنایت کشتار زنان و مردان در کرمان طبق فتوای «مصباح یزدی»، که به قتل‌های زنجیره‌ای(محفلی) در کرمان معروف شد؛ حکم اعدام سه نفر از متهمان این پرونده صادر و در دیوان عالی کشور تایید شد.

قبلا یکی از متهمان پرونده قتلهای زنجیره‌ای کرمان به اعدام محکوم شده بود.

«غلامعلی ریاحی» وکیل مدافع خانواده یکی از قربانیان با اعلام این موضوع گفت: هم اکنون پرونده جهت اجرای حکم به دادگستری کرمان بازگشته است.

دستکم 5 شهروند کرمانی در سال 1381 توسط 6 عضو بسیج یکی از مساجد کرمان در جریان قتل‌های زنجیره ای (محفلی) این شهر به قتل رسیدند.

این قتل ها پس از سخنرانی آقای مصباح یزدی در مسجد شهر مبنی بر این که «مومنان می‌توانند افرادی که کار‌های «خلاف شرع» می‌کنند را به سزای اعمال خود برسانند»، انجام شد.

افراد پس از دستگیری در بازجویی‌های خود اعلام کردند پس از شنیدن این  سخنرانی محمدتقی مصباح یزدی اقدام به قتل این افراد کرده‌اند.

محمدحمزه مصطفوی٬ علی ملکی٬ سلیمان جهانشاهی و محمد سلطانی چهار بسیجی عضو «پایگاه علی اصغرمولا» مستقر در مسجد آقاغلامعلی بازار کرمان هستند که سال ۸۱ در اقدامی بی‌سابقه دست به این اقدام زده بودند.

1 نظر برای “حکم اعدام 3 بسیجی متهم در پرونده قتلهای محفلی کرمان تایید شد ؛اعتراف متهمان به اجرای فرامین مصباح یزدی

بیان دیدگاه