مفقود شدن 2 نفر از زندانیان شوش در 36مین روز اعتصاب غذا ؛ خانواده ها تهدید به بازداشت شدند

 CB9BDED6-69C6-40C5-92F6-F53F1322C903فعالان در تبعید: پس از گذشت 36 روز از اعتصاب غذای 3 زندانی شهر شوش ، در اداره اطلاعات اهواز ، هیچ اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری این زندانیان در دست نبوده و پیگیری خانواده ها با تهدید به بازداشت مواجه شد.

بنا بر اطلاع » کمپین صلح فعالان در تبعید» ، روز پنج شنبه 10 مرداد 1392 تجمع خانواده آقایان علي چبيشاط ، سلمان چايان و سيد ياسين موسوي در مقابل اداره اطلاعات اهواز ، جهت کسب اطلاع از وضعیت فرزندان ، با واکنش اداره اطلاعات اهواز و تهدید خانواده ها به بازداشت ،همراه بود.

بنا بر گزارش منابع محلی عصر شنبه 27 جولای  دو تن از این زندانیان به نام سيد ياسين موسوي  و على چبيشات در میان محافظت شدید نیروهای امنیتی از زندان خارج شده اند که به خانواده ها اعلام شد اینان به بيمارستان فاطمه الزهرا اهواز انتقال داده شده اند ولی جستجوی خانواده ها در کل بیمارستانهای شهر اهواز تا این لحظه بی نتیجه بوده است.

یکی از نزدیکان خانواده این زندانیان در گفتگو با » کمپین صلح فعالان در تبعید» تاکید کرد : » علیرغم ادعای اداره اطلاعات مبنی بر انتقال دو تن از این زندانیان به بیمارستان فاطمه زهرا اهواز ؛ جستجوی خانواده ها در این بیمارستان و کلیه بیمارستان های شهر اهواز بی نتیجه بوده است . «

وی ادامه داد : لغو دادگاه متهمان و عدم اجازه ملاقات بر نگرانی خانواده ها بیش از پیش افزوده است .

بيش از نه ماه از بازداشت این افراد می گذرد ولی وضعیت حقوقی پرونده اینان همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و اخیرا وقت از پیش تعیین شده دادگاه این زندانیان نیز به دلیل آنچه “اعتصاب غذا و وخامت حال متهمین” ، اعلام شده ؛ لغو و به تاخیر افتاد!

پرس تی وی اما پیش از برگزاری دادگاه و پیش از هر گونه بررسی اتهامات متهمین در دادگاه اقدام به پخش تیتراژی از اعترافات متهمین کرده است که در ویدئوی زیر می بینید:

:اخبار مرتبط

وضعیت وخیم زندانیان اهل شوش در 25 مین روز اعتصاب غذا ؛ تیتراژ پرس تی وی از عترافات این زندانیان

دادگاه 3 متهم شهر شوش به دلیل وخامت حال زندانیان، لغو شد / لغو ملاقات با خانواده ها در 18 مین روز اعتصاب غذا

كشف قبر دسته جمعي چهار جوان در ملاشيه / پیام ویدئویی درخواست کمک مقتولین قبل از اعدام

هزینه سنگین انتشار فیلمی از 4 زندانی اعدامی : شکنجه و 5 سال حبس اضافه برای مهندس حیدری

ممانعت اداره زندان كارون اهواز از ملاقات زندانی محکوم به اعدام با وكيل وي+فیلم

9 نظر برای “مفقود شدن 2 نفر از زندانیان شوش در 36مین روز اعتصاب غذا ؛ خانواده ها تهدید به بازداشت شدند

بیان دیدگاه