تزریق پنی سیلین فاسد مرگ تدریجی نوجوان 19 ساله در کرج را رقم زد

تزریق داروی تاریخ گذشته پنی سیلین در یکی از بیمارستانهای کرج جوانی را پس از 5 روز دست و پا زدن در تشنج به کام مرگ فرستاد و هم اکنون موضوع در پزشکی قانونی استان البرز در حال پیگیری است تا مقصر اصلی مشخص شود.
 به گزارش مهر، مادرجوان 19 ساله ضمن تشریح وقوع این مرگ با تزریق داروی تاریخ گذشته و تزریق آن توسط یکی از بیمارستانها در استان اظهار داشت:  پس از ابتلا به عارضه سرماخوردگی ساده پسرم راهی یکی از درمانگاه ها در کرج شدم، پس از تجویز داروی پنی سیلین و تشدید بیماری و عدم بهبود، مجبور شدم او را به بیمارستان در کرج ببرم، اما تا ساعت 18 عصر اقدامی از سوی این بیمارستان برای فرزند من صورت نگرفت.

تا ساعت 22 شب که تشنج داشت، در حالی که تشخیص پزشکان انتقال به آی سی یو  بود، اما اظهارداشتند که باید به بیمارستانی در ماهدشت منتقل شود چون تخت نداریم.

ناچاراً فرزندم را به بیمارستانی بردم و آزمایشات متعددی از او گرفتند تا مدت پنج روز تشنج ها ادامه داشت و تب او قطع نمی شد، در ابتدا تشخیص مننانژیت داده شد، بعد گفتند تبخال مغز، سل مغزی و… تشخیص های متعددی که در پنج روز رد می شد و با وجود التماسی که به دکتراین بیمارستان مبنی بر ام آر آی داشتم اما این اقدام هم صورت نگرفت.

در این مدت کبد و کلیه فرزندم از کار افتاد و با ایست قلبی به مرگ تدریجی رسید.

وی در پایان اظهارات چندین ساعته خود به حالت عجز بیان می کند:” اگر می دانستم قرار است فرزندم در بیمارستان به مرگ برسد هیچگاه او را به دست پزشکان نمی سپردم و خودم در منزل از او نگهداری می کردم.”

این اتفاق در حالی رخ داده است که مورد مشابه دیگری با ابتلا به سرماخوردگی و تزریق داروی پنی سیلین  مرگ دیگری  را در این استان رقم زده است.

شبهه ورود داروهای تاریخ گذشته پنی سیلین و داروهایی از گروه آنتی بیوتیک هاباعث شده تا موضوع از سوی مرکز ستاد مبارزه با ورود کالای قاچاق استان مورد بررسی جدی قرار گیرد.

هم اکنون علت مرگ این جوان 19 ساله در پزشکی قانونی استان البرز در حال پیگیری است تا عامل مرگ این جوان که احتمال تزریق  داروی تاریخ گذشته پنی سیلین از سوی بیمارستان ، عدم توجه تزریق کننده دارو به تاریخ و برچسب دارو دارد شناسایی شود.
4 responses to “تزریق پنی سیلین فاسد مرگ تدریجی نوجوان 19 ساله در کرج را رقم زد

  1. من برای بازماندگان این مرحوم آرزوی صبر دارم
    لازمه که عرض کنم احتمالا خطای پزشکی دیگه ای رخ داده و استفاده از پنیسیلین تاریخ گذشته در بیمارستان های ایران ممکن نیست و اصولا آنتی بیوتیک های تاریخ گذشته برای مصارف مستقیم وارد کشور نمیشن .
    البته باید این نکته رو هم عرض کنم که آنتی بیوتیک های قلابی چینی و پاکستانی و مخصوصا پنیسیلین همواره باعث مرگ و میر بیماران در کشور میشه ولی این یه مورد شبیه اونها نیست .

    در ضمن به خانواده این مرحوم هم اکیدا توصیه میکنم که به هیچ وجه دفترچه بیمه و نسخه ها و قبض های بیمارستان رو به جایی غیر از پزشکی قانونی و دادگستری ارائه نکنن .
    دیده شده که بیمارستان ها با از بین بردن این مدارک رسیدگی قضایی رو غیرممکن کردن

  2. من تو اون منطقه خدمت کردم/ امکاناتش خیلی کمه

  3. Pingback: پنی سیلین تقلبی ؛ از شایعه تا واقعیت / پورسانتها و عرضه داروهای غیر مجاز را دریابید | فعالان در تبعید

  4. Pingback: در شهرستان اندیکا رخ داد: پزشک نبود، پرستار نمی دانست، آمبولانس نرفت؛ کودک مرد | فعالان در تبعید

Leave a Reply

